Profil | Afstemninger | Aktive Emner | Søg i forum | Hjælp
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Divers.dk
 Diverse
 Verdens bedste dyk
 New Topic  Reply to Topic
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jvoetmann

Denmark
1 Posts

Posted - 22 Mar 2005 :  13:53:38  Show Profile  Reply with Quote
Er der nogen bud på verdens bedste dyk?

Divers.dk

Denmark
185 Posts

Posted - 22 Mar 2005 :  21:19:52  Show Profile  Visit Divers.dk's Homepage  Click to see Divers.dk's MSN Messenger address  Reply with Quote
Kom med nogle bud så sætter vi en afstemning op [^]
Go to Top of Page

Nicolai_Hanssing

1 Posts

Posted - 28 Mar 2005 :  19:49:05  Show Profile  Reply with Quote
Just hjemvendt fra Phillipinerne, må jeg sige at 'Apo Reef' kvalificere sig dertil (Men jeg har jo kun 37 dyk så hvad ved jeg)....

Apo Reef er udpræget wall dive med normalt ret svag strøm, sigten er fantastisk dvs. 50m+, og der er stor mulighed for at se div. hajer, Manta-rays, havskilpadder, barracudaer mv.

Mit 1. dyk på Apo havde:
2 Manta-rays
2 hvid-tippede rev-hajer
Sort-tippet rev haj
Hav-skilpadde
Flere yellow-fin tunas
Lionfish
Store hummere
+ en bunke mere

Rigtigt fedt wall-dive til ca. 30m+, hvor deco/sikkerheds-stop sker naturligt idet toppen af revet, der ikke udgør væggen ligger på ca. 4 - 9 m.

Specielt er det fedt, at der ikke er særligt mange dykkerer på stedet, idet det kræver særlig tilladelse og ligger for langt væk for day-trips. Apo har status som naturreservat.
I nærheden findes desuden 'Coron Island' hvor der ligger en del vrag fra den japanske stillehavsflåde anno WW2.

Check evt. www.cocoexplorer.com
Go to Top of Page

Birger

Denmark
105 Posts

Posted - 29 Mar 2005 :  09:49:34  Show Profile  Visit Birger's Homepage  Reply with Quote
Thislegorm må også kunne kvalificerer sig til denne title.
Go to Top of Page

TTGH

Denmark
3 Posts

Posted - 17 Aug 2006 :  20:10:30  Show Profile  Visit TTGH's Homepage  Reply with Quote
I 2001 var jeg på Saxon, Great Barrier Reef i Australien ud for Carins. Det kan jeg kun anbefale. At ligge på ryggen på 25 m. vand og kikke op af en koralvæg der stræker sig helt op til overfladen og et sigt der er lige så klart! Der var så mange fisk, ja jeg ved ikke hvad de hedder, men en skildpadde var der og en Trickerfish bed i min ene svømmefinde så der gik hul.
Det har til dato været mine bedste dyk.

cmas**

Edited by - TTGH on 18 Aug 2006 23:08:30
Go to Top of Page

Haakon

Denmark
28 Posts

Posted - 22 Aug 2006 :  12:00:51  Show Profile  Reply with Quote
Det finnes mange gode dykk. Et riktig godt et kan være Neuenfelds i Narvik havn med 45 meter sikt. Max 35 meter og mye tid på vraket.

Haakon

two is one - one is none
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
Jump To:
© 2000-05 Go To Top Of Page