Author |
Topic  |
|
jvoetmann
Denmark
1 Posts |
Posted - 22 Mar 2005 : 13:53:38
|
Er der nogen bud på verdens bedste dyk?
|
|
Divers.dk

Denmark
185 Posts |
Posted - 22 Mar 2005 : 21:19:52
|
Kom med nogle bud så sætter vi en afstemning op [^] |
 |
|
Nicolai_Hanssing
1 Posts |
Posted - 28 Mar 2005 : 19:49:05
|
Just hjemvendt fra Phillipinerne, må jeg sige at 'Apo Reef' kvalificere sig dertil (Men jeg har jo kun 37 dyk så hvad ved jeg)....
Apo Reef er udpræget wall dive med normalt ret svag strøm, sigten er fantastisk dvs. 50m+, og der er stor mulighed for at se div. hajer, Manta-rays, havskilpadder, barracudaer mv.
Mit 1. dyk på Apo havde: 2 Manta-rays 2 hvid-tippede rev-hajer Sort-tippet rev haj Hav-skilpadde Flere yellow-fin tunas Lionfish Store hummere + en bunke mere
Rigtigt fedt wall-dive til ca. 30m+, hvor deco/sikkerheds-stop sker naturligt idet toppen af revet, der ikke udgør væggen ligger på ca. 4 - 9 m.
Specielt er det fedt, at der ikke er særligt mange dykkerer på stedet, idet det kræver særlig tilladelse og ligger for langt væk for day-trips. Apo har status som naturreservat. I nærheden findes desuden 'Coron Island' hvor der ligger en del vrag fra den japanske stillehavsflåde anno WW2.
Check evt. www.cocoexplorer.com |
 |
|
Birger

Denmark
105 Posts |
Posted - 29 Mar 2005 : 09:49:34
|
Thislegorm må også kunne kvalificerer sig til denne title. |
 |
|
TTGH
Denmark
3 Posts |
Posted - 17 Aug 2006 : 20:10:30
|
I 2001 var jeg på Saxon, Great Barrier Reef i Australien ud for Carins. Det kan jeg kun anbefale. At ligge på ryggen på 25 m. vand og kikke op af en koralvæg der stræker sig helt op til overfladen og et sigt der er lige så klart! Der var så mange fisk, ja jeg ved ikke hvad de hedder, men en skildpadde var der og en Trickerfish bed i min ene svømmefinde så der gik hul. Det har til dato været mine bedste dyk.
cmas** |
Edited by - TTGH on 18 Aug 2006 23:08:30 |
 |
|
Haakon

Denmark
28 Posts |
Posted - 22 Aug 2006 : 12:00:51
|
Det finnes mange gode dykk. Et riktig godt et kan være Neuenfelds i Narvik havn med 45 meter sikt. Max 35 meter og mye tid på vraket.
Haakon
two is one - one is none |
 |
|
|
Topic  |
|